Το 36% περίπου των πωλήσεων προέρχεται από τα μικρά σημεία λιανικής πώλησης!
Το 36% περίπου των πωλήσεων προέρχεται από τα μικρά σημεία λιανικής πώλησης!
Η αεροπορική εταιρεία Germania , με 37 αεροσκάφη και έδρα το βερολίνο, κήρυξε πτώχευση!
Σε πολύ προχωρημένο στάδιο βρίσκονται τα έργα μετατροπής κτηρίου σε 5άστερο boutique ξενοδοχείο, στην άνοδο της λεωφόρου Συγγρού και στη συμβολή της με την οδό Βούρβαχη (στο ύψος του μουσείου της Ακρόπολης).
Ιδιοκτήτης του νέου 5άστερου ξενοδοχείου, που θα ονομάζεται Niche και είναι έργο του αρχιτεκτονικού γραφείου Elastic Architects, της Ρίας Βογιατζή και του Αλέξανδρου Ξένου, είναι ο Νικήτας Μαρκόπουλος, ο οποίος ίδρυσε μαζί με τα αδέρφια Ευμορφίδη την Coco-Mat. Οι πληροφορίες από την περιοχή κάνουν λόγο για boutique ξενοδοχείο περίπου 50 δωματίων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν απέναντι (Φαλήρου 5 & Παρόδου Συγγρού 34), βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής 5άστερου ξενοδοχείου του ομίλου Ευμορφίδη, το οποίο θα διαθέτει 90 δωμάτια και θα λειτουργήσει τους επόμενους μήνες.
Πηγή: etravelnews.gr
Είναι πολύ σημαντικό ότι σε περιόδους οικονομικής κρίσης Έλληνες επιχειρηματίες καινοτομούν και όχι μόνο διατηρούν τις υπάρχουσες επιχειρήσεις τους αλλά επεκτείνονται συνεχώς σε νέες αγορές.
Μία τέτοια περίπτωση είναι και η εταιρεία Π.Μ. Τσεριώτης Λτδ μία κυπριακή οικογένεια με επιχειρηματική δραστηριότητα και εκτός Κύπρου.
Αλλαγές στο «καλάθι» χωρών με βάση το οποίο τιμολογούνται τα φάρμακα στην Ελλάδα, στον τρόπο υπολογισμού του, αλλά και άμεση θεσμοθέτηση κλειστών προϋπολογισμών ανά θεραπευτική κατηγορία ATC4, ανακοίνωσε στους εκπροσώπους των φαρμακευτικών εταιρειών ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υγείας Γιώργος Γιαννόπουλος.
Ειδικότερα, πέρα από τη γνωστή εδώ και έναν μήνα ανακοίνωση από τον υπουργό Υγείας κ. Ξανθό ότι πλέον θα πραγματοποιείται μόνο μία ανατιμολόγηση τον χρόνο στα φάρμακα, ο κ. Γιαννόπουλος ανέφερε, σύμφωνα με πληροφορίες, ότι πλέον η τιμολόγηση θα γίνεται με βάση τη χαμηλότερη τιμή της Ευρωζώνης (έναντι του μέσου όρου των τριών χαμηλότερων τιμών στις χώρες της Ε.Ε.) για τα on patent και off patent, ενώ τα γενόσημα θα τιμολογούνται στο 65% της τιμής του πρωτοτύπου.
Τους υψηλούς φορολογικούς συντελεστές προσδιορίζουν ώς βασική αιτία για τη φοροδιαφυγή σχεδόν εννέα στους δέκα επιχειρηματίες (ποσοστό 86%) της Θεσσαλονίκης. Παράλληλα αμφισβητούν στη μεγάλη πλειονότητά τους αμφισβητούν την ανταποδοτικότητα των ασφαλιστικών εισφορών, ενώ μεγάλο ποσοστό δηλώνει ανεπαρκώς ενημερώνο για μέτρα, όπως η ρύθμιση των 120 δόσεων.
Αυτό προκύπτει από το "Βαρομέτρο" του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Palmos Analysis. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε κατά το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου, σε συνολικό δείγμα 1500 ατόμων (800 επιχειρήσεις, 700 καταναλωτές στο νομό).
Αναλυτικότερα, στην ερώτηση «Ποιες είναι κατά την γνώμη σας οι δύο βασικότερες αιτίες του φαινομένου της φοροδιαφυγής στην Ελλάδα», το 86% απαντά τους συντελεστές , ενώ το 41% θεωρεί ως ρίζα του κακού τη χαμηλή ανταποδοτικότητα από το κράτος. Ένα 32% εκτιμά πως ευθύνεται η έλλειψη φορολογικής συνείδησης των Ελλήνων, ενώ μόλις το 17% προσδιορίζει ως κύρια αιτία την απουσία αποτελεσματικών φορολογικών ελέγχων.
Το ποσοστό που δηλώνουν λίγο ή και καθόλου για τις αποδοχές των συντάξεων, σε σχέση με τις εισφορές, ανέρχεται στο 83% και για τις παροχές υγείας στο 84%.
Στο πλαίσιο αυτό, οι επιχειρηματίες προτείνουν χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές. Για τα φυσικά πρόσωπα, απαντούν σε ποσοστό 31% ότι οι συντελεστές δεν πρέπει να υπερβαίνουν το 6%-10%. Σε ποσοστό 28% οι επιχειρηματίες δηλώνουν ότι οι συντελεστές για τα φυσικά πρόσωπα θα πρέπει να κυμαίνονται μεταξύ 11%-15% και σε ποσοστό 13% ανάμεσα σε 16% και 20%. Αντίστοιχα για τους φορολογικούς συντελεστές των νομικών προσώπων, το 32% των ερωτώμενων επιχειρηματιών θεωρεί ότι πρέπει να είναι μεταξύ 11%-15%, το 28% ανάμεσα στο 6%-10% και το 20% μεταξύ 16%-20%.
Στην ερώτηση «σε τι βαθμό θα λέγατε ότι συναρτάται η παραμονή της επιχείρησής σας στην Ελλάδα με το φορολογικό/ασφαλιστικό κόστος;» τo 50% απαντά «πολύ μεγάλο και αρκετά μεγάλο», ενώ το 30% καθόλου. Ένα 10% δηλώνει «ούτε μεγάλο/ούτε μικρό» και 5% «μικρό».
Από τις ad-hoc ερωτήσεις αποκαλύπτεται ακόμη πως το 42% των επιχειρήσεων δεν είναι ενήμερο για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό, το 30% τον γνωρίζει, αλλά όχι και τόσο καλά και μόλις το 27% είναι καλά πληροφορημένο.
Όσον αφορά στη ρύθμιση των 120 δόσεων των ελευθέρων επαγγελματιών προς την εφορία και τον ΕΦΚΑ, το 38% δεν γνωρίζει καθόλου, το 32% δεν γνωρίζει τόσο καλά και μόλις το 29% δηλώνει ενημερωμένο επαρκώς. Για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό το 25% τον θεωρεί μεν σωστό, αλλά εκτιμά πως δεν βοηθάει με τη σημερινή του μορφή, το 19% απαντά ότι είναι σωστός και βοηθάει όπως είναι σήμερα και το 12% υποστηρίζει ότι είναι λανθασμένος. Αντίστοιχα, για τις 120 δόσεις, το 26% θεωρεί τη ρύθμιση σωστή αλλά πιστεύει πως "δεν βοηθάει όπως είναι σήμερα", ίδιο ποσοστό απαντά ότι είναι σωστή και βοηθάει και το 10% δηλώνει ότι είναι λανθασμένη.
Οι τράπεζες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν σταδιακά έσοδα 200 δισ. δολαρίων διεθνώς – ποσό που ισοδυναμεί με το 20% των εσόδων των τραπεζών στις αναδυόμενες αγορές το 2016 – αν εξυπηρετούσαν καλύτερα άτομα και μικρές επιχειρήσεις που σήμερα δεν έχουν πρόσβαση σε τραπεζικές υπηρεσίες σε 60 αγορές του αναδυόμενου κόσμου.
Αυτό προκύπτει από μεγάλη έρευνα της της ΕΥ υπό τον τίτλο: «Innovation in financial inclusion: revenue growth through innovative inclusion».
«Είναι σαφές ότι τα ευρήματα της έρευνας της ΕΥ έχουν εφαρμογή και στην Ελλάδα, όπου υπάρχουν σημαντικές ομάδες ατόμων με ανεπαρκή πρόσβαση σε τραπεζικές υπηρεσίες, όπως, για παράδειγμα, μειονότητες, ακόμη και πρόσφυγες και μετανάστες» σχολιάζει ο Γιώργος Παπαδημητρίου, Εταίρος της ΕΥ Ελλάδος και Επικεφαλής του τμήματος Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών της ΕΥ Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, «Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, κάποιες από τις ιδέες και καινοτομίες που έχουν αναπτυχθεί σε αναδυόμενες αγορές και αφορούν σε κανάλια επικοινωνίας τραπεζικά αποκλεισμένων πληθυσμών, αλλά και σε πρακτικές διαχείρισης κινδύνων σε περιβάλλον έλλειψης δεδομένων συνεργασίας, έχουν σίγουρα ενδιαφέρον και για λοιπές, πιο ώριμες τραπεζικά γεωγραφίες, όπως η Ελλάδα» συμπληρώνει.
Τα οφέλη, ωστόσο, δεν θα περιοριστούν μόνο στις τράπεζες, όμως, αλλά θα τα καρπωθούν και οι τοπικές οικονομίες. Σύμφωνα με τη μελέτη, η καλύτερη ενσωμάτωση αποκλεισμένων κοινωνικών ομάδων, μέσω της διάθεσης οικονομικών, προσβάσιμων και χρήσιμων τραπεζικών προϊόντων, θα δημιουργήσει σημαντικά οικονομικά οφέλη, αυξάνοντας το ΑΕΠ αναπτυσσόμενων οικονομιών, όπως η Ινδία, έως και 14%.
Πάνω από το 40% των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων στις λιγότερο αναπτυγμένες χώρες αναφέρει ότι αντιμετωπίζει προβλήματα όσον αφορά στη χρηματοδότηση, σε σύγκριση με 30% στις χώρες μεσαίου εισοδήματος και μόλις 15% στις χώρες υψηλού εισοδήματος, καθώς, παραδοσιακά, οι τράπεζες που λειτουργούν στις αναδυόμενες αγορές δεν αντιμετωπίζουν τα οικονομικά αποκλεισμένα άτομα και τις ΜμΕ ως ένα κερδοφόρο τμήμα πελατών.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι ευκαιρίες ανάπτυξης των τραπεζών μέσω της ενσωμάτωσης οικονομικά αποκλεισμένων ομάδων και ατόμων θα είναι μεγαλύτερες στις αγορές που υιοθετούν τις καινοτομίες που βασίζονται στην τεχνολογία, καθώς και σε όσες διαθέτουν ένα σαφές και υποστηρικτικό πλαίσιο πολιτικής για τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα. Οι τεχνολογικές υποδομές που ενισχύουν αυτού του είδους την ανάπτυξη, περιλαμβάνουν τη διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας, τις ηλεκτρονικές πληρωμές, τα εθνικά συστήματα ψηφιακής ταυτότητας, τις υποδομές πιστωτικών δεδομένων, την ανοικτή πρόσβαση σε ψηφιακά δεδομένα και στη νομισματική ψηφιοποίηση. Οι πολιτικοί και συστημικοί παράγοντες περιλαμβάνουν την ισχυρή διασφάλιση των πελατών, τα προγράμματα υπεύθυνης χρηματοοικονομικής παιδείας, το πτωχευτικό δίκαιο, τα ρυθμιστικά κίνητρα για τις τράπεζες, την ποικιλία των χρηματοπιστωτικών οικοσυστημάτων και τα διαλειτουργικά χρηματοπιστωτικά συστήματα.
Στο 57,7% αυξήθηκε την τριετία 2014-2016 το ποσοστό των καινοτόμων ελληνικών επιχειρήσεων, όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης (ΕΚΤ) και της ΕΛΣΤΑΤ.
Το συγκεκριμένο ποσοστό είναι σημαντικά αυξημένο σε σχέση με τις περιόδους 2012-2014 (51%) και 2010-2012 (52,3%). Σημειώνεται ότι η έρευνα αφορά 11.000 επιχειρήσεις, με 10 εργαζόμενους και άνω.
Οι συγκεκριμένες εταιρείες εφάρμοσαν τουλάχιστον έναν από τους ακόλουθους τύπους καινοτομίας:
Από τους επιμέρους δείκτες ξεχώρισε η αύξηση στην καινοτομία προϊόντος ή/και διαδικασίας, καθώς το 47,1% των ελληνικών επιχειρήσεων καινοτόμησαν σε προϊόντα και διαδικασίες, καταγράφοντας άνοδο κατά 8,4% σε σχέση με την τριετία 2012-2014.
Την ίδια ώρα, οι επενδύσεις των συγκεκριμένων επιχειρήσεων σε προϊόντα ή/και διαδικασίες υπερέβησαν τα 2 δισ. ευρώ το 2016, ποσό μεγαλύτερο κατά 432,5 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2014 και κατά 141,6 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2012.
Καινοτομίες σε οργάνωση ή/και μάρκετινγκ υλοποίησε, επιπλέον, το 46,7% των επιχειρήσεων, σημειώνοντας άνοδο κατά 6,1% σε σχέση με την τριετία 2012-2014 και κατά 1,4% σε σχέση με την τριετία 2010-2012.
Στον τομέα της βιομηχανίας, τέλος, το ποσοστό καινοτομίας άγγιξε το 59,5% έναντι 54,5% και 52,8% τις προηγούμενες τριετίες αντίστοιχα, ενώ παρεμφερούς μεγέθους βελτίωση καταγράφηκε και στον τομέα των υπηρεσιών (56,5% το 2014-2016 από 48% το 2012-2014).
Έρευνα: «Καμπανάκι» για το έλλειμμα ηγετικών δεξιοτήτων χτυπά η αξιολόγηση των CEOs από τους ίδιους και τα στελέχη τους.
Χάσμα αντιλήψεων και εμπειριών ανάμεσα στους CEOs και τους ανθρώπους που διοικούν καταγράφει «έρευνα-καθρέπτης» που αποκαλύπτει ότι οι CEOs δεν κάνουν αυτοκριτική, θεωρούν ότι η επιβολή στόχων, η στρατηγική και η κατανομή αρμοδιοτήτων επαρκεί, αλλά χάνουν το «παιχνίδι» της δέσμευσης των συνεργατών τους - όπως δείχνει η «βαθμολογία» των τελευταίων.
Η έρευνα, που αποτελεί πρωτοβουλία της SARGIA Partners -με στόχο την αναπαραγωγή της έρευνας της Ultimate Software (ΗΠΑ, 2017) για την Ελλάδα- και πραγματοποιήθηκε χάρη στη συνεργασία της SARGIA Partners με τη Focus Bari και την Boussias Communications, ανατρέπει όσα θα θέλαμε να πιστεύουμε σχετικά με τις υπάρχουσες ηγετικές δεξιότητες και τον τρόπο που αυτές γίνονται αντιληπτές από τα μεσαία και ανώτερα στελέχη των εταιρειών. Σε ερώτημα προς τους CEOs: Σε ποιον βαθμό θεωρείτε ότι εμπνέετε τους ανθρώπους που αναφέρονται σε εσάς, θετική απάντηση έδωσε το 54% του δείγματος, πιο μετριοπαθή δήλωση έκανε το 45% και αρνητική απάντηση έδωσε μόλις το 1%. Από την άλλη πλευρά, το συναίσθημα δέσμευσης των managers προς τους CEOs εκφράζεται θετικά μόνο από το 29% και αρνητικά από το 35%, με ένα 36% να εμφανίζει ουδέτερη στάση.
Η Ξένια Κούρτογλου, Founder & Managing Partner της Focus Bari, σχολιάζει χαρακτηριστικά στη «N»: «Το γεγονός ότι ο κάθε άνθρωπος βλέπει το ίδιο πράγμα με τα δικά του μάτια είναι αναμφισβήτητο: στη συγκεκριμένη έρευνα, όμως, η διαφορά μεταξύ του πώς αξιολογούν οι ίδιοι οι ηγέτες τον εαυτό τους, ως εμπνευστή δέσμευσης, και πώς τους αξιολογούν αντίστοιχα οι άνθρωποί τους είναι έως και σοκαριστική. Δικαιολογημένο ή μη, αυτό το χάσμα είναι σημαντικό να γεφυρωθεί ώστε οι οργανισμοί να οδηγηθούν προς ένα καλύτερο μέλλον μέσα από ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης, ειλικρίνειας και αλληλοσεβασμού, με ανοιχτό, ουσιαστικό και αμφίδρομο διάλογο».
Η έρευνα (σε δείγμα 92 CEOs και 228 διευθυντών μέσω online ερωτηματολογίου στο διάστημα 27/4 έως 24/5) εξέτασε τέσσερις βασικούς πυλώνες δέσμευσης και τον βαθμό ικανοποίησης από την εργασία, των συνεργατών/του προσωπικού και των πελατών για να πάρει το συνολικό αίσθημα δέσμευσης. Ενδεικτικά αναφέρουμε παρακάτω τα αποτελέσματα στους τέσσερις βασικούς πυλώνες της δέσμευσης.
1. Δημιουργία κοινού οράματος
Το 59% των CEOs που ρωτήθηκε σε ποιον βαθμό δημιουργεί ένα ανταγωνιστικό όραμα που ενισχύει τη συμμετοχή όλων δήλωσε σίγουρο ότι το πράττει (δίνοντας την υψηλότερη βαθμολογία σε μια κλίμακα 1-10). Το 38% εμφάνισε ουδέτερη στάση (βαθμολογώντας με 7-8) και μόλις 3% (με 1-6) δήλωσε αδυναμία. Όταν, όμως, ρωτήθηκαν διευθυντές και managers για το κατά πόσον οι ηγέτες που τους διοικούν δημιουργούν ένα ανταγωνιστικό όραμα που ενισχύει τη συμμετοχή τους, οι μισοί (49%) εμφανίστηκαν μάλλον απαισιόδοξοι, το 31% εμφάνισε μετριοπαθή στάση και μόλις 20% δήλωσε ξεκάθαρα την πεποίθησή του ότι εμπνέεται από την ηγεσία. Δηλαδή, ενώ οι CEOs αυτοβαθμολογούνται με μέσο όρο 8,6, οι διευθυντές τους δίνουν 6,2. Ίδια είναι η τάση αν εξετάσουμε τις απαντήσεις στο ερώτημα προς τους CEOs: Σε τι βαθμό θεωρείτε ότι ως ηγέτης της εταιρείας σας τονίζετε ξεκάθαρα την αξία της συμβολής του κάθε ατόμου στην επίτευξη του οράματος. Δίνουν μια μέση θετική βαθμολογία 8,5, ενώ οι υφιστάμενοί τους δεν τους δικαιώνουν δίνοντας 6,3, με την πλειοψηφία (42%) να βαθμολογεί αρνητικά (1-6) τις επιδόσεις των CEOs στο συγκεκριμένο θέμα.
2. Ενίσχυση δημιουργικότητας
Οι CEOs θεωρούν ότι παρά τις προκλήσεις διατηρούν την ευελιξία και τη θετική διάθεσή τους σε ποσοστό 55%. Σε ποσοστό 33% δηλώνουν επιφυλακτικοί και πολύ λίγοι (12%) θεωρούν ότι οι προκλήσεις δεν τους επιτρέπουν να διατηρούν την ευελιξία τους. Οι διευθυντές εμφανίζονται εν πολλοίς δυσαρεστημένοι και σε αυτό το πεδίο, αφού οι μισοί (48%) θεωρούν ότι οι CEOs δεν διατηρούν την ευελιξία και τη θετική τους διάθεση μπροστά στις προκλήσεις. Το 28% εμφανίστηκε πιο μετριοπαθές και μόλις 24% επικρότησε τη στάση των CEOs. Ίδια είναι η τάση όταν οι CEOs ερωτώνται αν παρουσιάζουν τις αλλαγές σαν ευκαιρίες ανάπτυξης και εξέλιξης, αφού το 54% αισθάνεται σίγουρο ότι το πράττει, 37% εμφανίζεται πιο ουδέτερο για τις επιδόσεις του και 9% πιστεύει σίγουρα ότι δεν τα καταφέρνει. Σε επίπεδο διευθυντών οι μισοί (49%) θεωρούν ότι οι CEOs δεν τα καταφέρνουν σε αυτόν τον τομέα έναντι 19% που αναφέρουν το αντίθετο, με τη μέση βαθμολογία που προκύπτει να δείχνει πάλι μια σημαντική απόκλιση μεταξύ CEOs (8,4) και managers (6,3).
3. Εξασφάλιση συναισθηματικής ασφάλειας
Πολύ εύστοχα τα εξειδικευμένα στελέχη της Focus Bari έθεσαν το ευθύ ερώτημα στους CEOs αν είναι ειλικρινείς με τους ανθρώπους τους, για να πάρουν ευθέως θετική απάντηση από το 59%. Το 35%, όμως, δεν απάντησε ευθέως, ενώ σε ποσοστό 7% οι CEOs είπαν ότι δεν είναι απόλυτα ειλικρινείς με τους ανθρώπους τους. Δηλαδή, με μια μέση βαθμολογία στο σύνολο 8,5, οι CEOs είπαν ότι είναι ειλικρινείς με τους ανθρώπους τους. Οι άνθρωποί τους, όμως, δεν τους πιστεύουν. Αυτό δείχνει η αντίστοιχη μέση βαθμολογία που έδωσαν (6,2), αλλά και το υψηλό ποσοστό (51%) όσων δήλωσαν χαμηλή βαθμολογία (1-6) όταν ρωτήθηκαν αν οι ηγέτες που τους διοικούν είναι απόλυτα ειλικρινείς μαζί τους. Μειοψηφία (22%) είναι αυτοί που εμφανίζονται σίγουροι ότι οι CEOs τούς λένε την αλήθεια. Τα πράγματα γίνονται ακόμη πιο περίπλοκα όταν μπαίνει το θέμα του CEO ως πρότυπο και καλό παράδειγμα για τους ανθρώπους της εταιρείας. Οι CEOs δείχνουν να έχουν μεγάλη ιδέα για τον εαυτό τους, αφού το 69% δηλώνει σίγουρο ότι αποτελεί πρότυπο, με μόλις 3% να κάνει την αυτοκριτική του δηλώνοντας το αντίθετο. Την ίδια ώρα, το 51% των διευθυντών λένε ότι οι ηγέτες που τους διοικούν δεν αποτελούν για αυτούς πρότυπο, με μια μειοψηφία 24% να λέει το αντίθετο. Σε μέση βαθμολογία οι CEOs αυτοαξιολογούνται με το υψηλότερο σκορ συγκριτικά με όλα τα πεδία της έρευνας (8,7), ενώ από τα χαμηλότερα σκορ (6,1) δίνουν οι managers.
4. Εκτίμηση και επιβράβευση
Οι CEOs ρωτήθηκαν, επίσης, αν ως ηγέτες αναγνωρίζουν με αντιληπτό τρόπο τα επιτεύγματα των συνεργατών τους, για να απαντήσουν θετικά σε ποσοστό 48%, με μόλις 24% των υφισταμένων τους να συμφωνεί. Η μέση βαθμολογία σε αυτό το πεδίο διαμορφώνεται σε 8,4 για τους CEOs έναντι 6,8 για τους διευθυντές και managers. Αντίστοιχη είναι η εικόνα για το θέμα της επιβράβευσης, αφού 57% των CEOs λένε ότι επιβραβεύουν τους συνεργάτες τους για την καλή απόδοση και τις επιτυχίες τους. Τους επιβεβαιώνει, ωστόσο, μόνο το 23% των συνεργατών τους. Κι ενώ μόλις 5% των CEOs λένε ότι δεν επιβραβεύουν τους συνεργάτες τους, πολλαπλάσιο είναι το ποσοστό των managers (43%) που λένε το ίδιο. Η Γεωργία Καρτσάνη, Leadership Τransformation Coach & CEO της SARGIA Partners, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας που παρουσιάζει αποκλειστικά η «N» -λίγες ημέρες μετά την παρουσίασή τους σε σεμινάριο της Sargia από τον Transformation Coach και ιδρυτή του «Center for Advanced Coaching», Hendre D. Coetzee- σημειώνει ότι οφείλουν να μας προβληματίσουν, αλλά όχι να μας αδρανοποιήσουν. Εξηγεί ότι το συναίσθημα που η αντίληψη της πραγματικότητας μας δημιουργεί, μπορεί να μας υποκινεί ή να μας εγκλωβίζει και αυτό που οφείλουμε να πράξουμε είναι να αναγνωρίσουμε τις διαφορετικές πραγματικότητες και συναισθήματα που εκφράζονται στην έρευνα κι αμέσως μετά να αποστασιοποιηθούμε συναισθηματικά ώστε να λάβουμε τα μέτρα μας και να προβούμε στις κινήσεις που χρειάζονται για να βελτιωθεί σημαντικά αυτή η εικόνα
Καμπανάκι κινδύνου για τις εταιρείες βιοεπιστημών κρούει η ΕΥ στην έκθεσή της Life Sciences 4.0: Securing value through data-driven platforms. Όπως εξηγεί κινδυνεύουν να βρεθούν στο περιθώριο εξαιτίας τους έντονου ανταγωνισμού από τις εταιρείες τεχνολογίας και τους νεοεισερχόμενους στην αγορά παίκτες.
Η έκθεση αναφέρει ότι πάνω από το 75% των εταιρειών βιοεπιστημών, που περιλαμβάνονται σήμερα στη λίστα Fortune 500, κινδυνεύουν να βρεθούν εκτός της λίστας μέχρι το 2023, εάν δεν κοιτάξουν πέρα από τα νέα φάρμακα και τις συσκευές, στη δημιουργία νέων επιχειρηματικών μοντέλων για την παροχή εύχρηστων υπηρεσιών υγείας που θα αξιοποιούν τα δεδομένα και θα εστιάζουν στον καταναλωτή.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι εταιρείες τεχνολογίας εξελίσσονται σε άμεσους ανταγωνιστές των εταιρειών βιοεπιστημών. Στο πλαίσιο της έρευνας, η EY κατέγραψε τις απόψεις 25 ηγετικών στελεχών του κλάδου των βιοεπιστημών παγκοσμίως, ανέλυσε τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας που κατέθεσαν εταιρείες τεχνολογίας, και αξιολόγησε πάνω από 150 συμπράξεις, εστιασμένες στην ψηφιακή τεχνολογία, που ανακοινώθηκαν μεταξύ εταιρειών βιοεπιστημών και άλλων ενδιαφερομένων μερών από το 2014 μέχρι σήμερα.
Σύμφωνα με την έκθεση, οι εταιρείες βιοεπιστημών δεν μπορούν πλέον να βασίζονται αποκλειστικά σε καινοτομίες που επικεντρώνονται στα ίδια τα προϊόντα, των οποίων οι αποδόσεις μειώνονται, καθώς τα συστήματα υγείας αντιμετωπίζουν οικονομικούς περιορισμούς διεθνώς. Όπως επισημαίνει η έκθεση, ο αριθμός των φαρμακευτικών προϊόντων που καταφέρνουν να φθάσουν το 50% των προβλέψεων των αναλυτών ως προς το μέγιστο ύψος πωλήσεων μειώνεται διαρκώς, καθώς οι πιέσεις επιστροφής δαπανών αυξάνονται.
Επιπλέον, οι εταιρείες τεχνολογίας επενδύουν ολοένα και περισσότερο στις μεταβαλλόμενες ανάγκες των καταναλωτών, των ιατρών, αλλά και των φορέων που καλύπτουν το κόστος της ιατροφαρμακευτικής δαπάνης, κάνοντας τις δικές τους προσφορές. Μεταξύ άλλων, μεταφέρουν το κέντρο βάρους των δραστηριοτήτων τους από την αποθήκευση δεδομένων σε cloud και τα συστήματα παρακολούθησης της φυσικής κατάστασης και του ύπνου, σε υπηρεσίες διαχείρισης ασθενειών, η οποία παραδοσιακά αποτελεί μία βασική υπηρεσία του κλάδου βιοεπιστημών. Σύμφωνα με την έκθεση, από το 2013 μέχρι σήμερα στις ΗΠΑ, τρεις από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας έχουν υποβάλει περισσότερα από 300 διπλώματα ευρεσιτεχνίας στον τομέα της υγείας, αντιπροσωπεύοντας αύξηση κατά 38% στα σχετικά διπλώματα από αυτές τις εταιρείες.
Πλατφόρμες περίθαλψης
Η έκθεση περιγράφει τις πλατφόρμες περίθαλψης ως διεπαφές που συλλέγουν, συνδυάζουν και μοιράζονται σε πραγματικό χρόνο ένα πλήθος δεδομένων υγείας με διαφορετικά ενδιαφερόμενα μέρη, με κοινό στόχο βελτιωμένες εκθέσεις όσον αφορά στην υγεία των πελατών.
Χωρίς αμφιβολία, οι εταιρείες βιοεπιστημών επενδύουν και συνάπτουν συμφωνίες γύρω από τις πλατφόρμες περίθαλψης. Για παράδειγμα, η έκθεση αναφέρει ότι, από το 2014, οι εταιρείες βιοεπιστημών υπέγραψαν σχεδόν 90 συμφωνίες με αντικείμενο την ψηφιακή τεχνολογία. Από τις συμφωνίες που επικεντρώθηκαν σε θέματα θεραπευτικής φροντίδας, το 50% περιελάμβανε πλατφόρμες για τον διαβήτη ή το αναπνευστικό, ενώ το 14% αφορούσε σε προϊόντα ή υπηρεσίες υποστήριξης καρκινοπαθών.
Επαναπροσδιορίζοντας την καινοτομία
Η έκθεση καταλήγει ότι οι εταιρείες βιοεπιστημών πρέπει ακόμα να δώσουν έμφαση στην καινοτομία, ιδίως στη σύνδεση των αποτελεσμάτων με την πιο ενεργή εμπλοκή.
Infobank Hellastat: Σε χαμηλά επίπεδα η εγχώρια ζήτηση το 2017 - Aβεβαιότητα στις διεθνείς αγορές λόγω δασμών.
Δουλειές στο εξωτερικό αναζητά ο κλάδος των χαλυβδοσωλήνων προκειμένου να απεξαρτηθεί από την ελληνική αγορά, η οποία και το 2017 παρέμεινε υποτονική, διατηρώντας σε χαμηλά επίπεδα την εγχώρια κατανάλωση, όπως επισημαίνει μεταξύ άλλων πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat. Και αυτό, παρά την έντονη αβεβαιότητα που επικρατεί στις διεθνείς αγορές μετά την πρόσφατη απόφαση των ΗΠΑ για επιβολή δασμών στις εισαγωγές χάλυβα από τρίτες χώρες.
Ελλείψεις
Σύμφωνα με τη μελέτη της Infobank Hellastat, εκτός από τη χαμηλή εγχώρια ζήτηση, αρνητική παράμετρο για τον κλάδο το 2017 αποτέλεσε και η χαμηλή διαθεσιμότητα πρώτων υλών από αγορές του εξωτερικού, λόγω της επιβολής πολιτικών αντιντάμπινγκ (πρόσθετοι δασμοί) από την Ε.Ε. σε κάποιες κατηγορίες χαλυβουργικών προϊόντων, με σκοπό τον περιορισμό των εισαγωγών από τρίτες χώρες. Το γεγονός αυτό προκάλεσε ελλείψεις, με συνέπεια οι βιομηχανικές μονάδες να μην μπορούν να προμηθευτούν τις απαραίτητες ποσότητες και να υποστούν κάμψη του όγκου παραγωγής τους και επομένως των πωλήσεων. Η παρέμβαση των ευρωπαϊκών αρχών οδήγησε σε αύξηση των τιμών των πρώτων υλών σε όλη τη διάρκεια του έτους, με συνέπεια την άνοδο του κόστους παραγωγής. Η υψηλότερη επιβάρυνση δεν μπόρεσε να απορροφηθεί έγκαιρα από την εγχώρια αγορά, λόγω της κλιμάκωσης του ανταγωνισμού από τις ελλείψεις και τη χαμηλή ζήτηση.
Το γεγονός αυτό μεταφράστηκε σε καθυστερήσεις στην αύξηση των τιμών πώλησης μέχρι και τα τέλη του τρίτου τριμήνου, με συνέπεια να προκύψουν πιέσεις στα αποτελέσματα και περιθώρια κέρδους των εταιρειών του κλάδου. Η αβεβαιότητα που επικρατεί στις διεθνείς αγορές χάλυβα αναμένεται να διατηρηθεί και το 2018, μετά την πρόσφατη απόφαση των ΗΠΑ για επιβολή δασμών στις εισαγωγές χάλυβα από τρίτες χώρες. Το γεγονός αυτό μπορεί να προκαλέσει νέα αναταραχή στις τιμές, η οποία, πάντως, αναμένεται να αντισταθμιστεί από τα προαναφερθέντα μέτρα που ήδη εφαρμόζει η Ε.Ε. για να αποτρέψει έντονη αποκλιμάκωση των τιμών λόγω της υπερπροσφοράς. Την τρέχουσα περίοδο, οι τιμές παραμένουν σε υψηλά επίπεδα. Παράλληλα, μεγάλες αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Ε.Ε. εκτιμάται ότι θα συνεχίσουν να εμφανίζουν οικονομική ανάπτυξη, κάτι που θα σταθεροποιήσει το επίπεδο τιμών. Τάση αποκλιμάκωσης ίσως σημειωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2018, λόγω πιθανών επιπτώσεων από την επιβολή δασμών.
Ξενοδοχεία και ενέργεια
Στην ελληνική αγορά εξαίρεση στη γενικευμένα χαμηλή ζήτηση αποτέλεσαν ο εγχώριος τουριστικός κλάδος και ο κλάδος της ενέργειας. Ειδικά ο κλάδος των ξενοδοχείων, λόγω της αύξησης των τουριστών στη χώρα μας, δημιούργησε ευκαιρίες για όσες επιχειρήσεις προμηθεύουν σωλήνες σε έργα ανέγερσης ξενοδοχειακών μονάδων. Στην ενέργεια σημαντικό μέρος της εγχώριας ζήτησης προέρχεται από τις επενδύσεις που υλοποιεί ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ), στο πλαίσιο της επέκτασης των υποδομών του.
Στα πλαίσια της περαιτέρω ανάπτυξης του Συστήματος, η κοινοπραξία εφαρμόζει επιχειρηματικό σχέδιο, το οποίο προβλέπει επενδύσεις 330,66 εκατ. ευρώ για την περίοδο 2017-2023, από τα οποία περίπου 100 εκατ. ευρώ αφορούν υπό εξέλιξη έργα, ενώ τα υπόλοιπα αφορούν νέα έργα. Τα έργα που θα υλοποιηθούν αναμφίβολα θα απαιτήσουν αξιόλογες ποσότητες χαλύβδινων σωλήνων, γεγονός που θα ευνοήσει τις μεγάλες βιομηχανίες του κλάδου. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η εγχώρια παραγωγή χαλυβδοσωλήνων, παρά την ύφεση, να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα, γεγονός που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στις μεγάλες εταιρείες του κλάδου και ειδικότερα στη Σωληνουργεία Κορίνθου. Όπως επισημαίνει ο κ. Νικόλας Γκουζέλος, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος της IBHS, «προκειμένου να διατηρηθεί η σταθεροποίηση της ζήτησης για προϊόντα χάλυβα πρέπει να αποφευχθούν νέες καθυστερήσεις σε έργα που βρίσκονται σε φάση ωρίμανσης, όπως αναβαθμίσεις αεροδρομίων, επεκτάσεις λιμανιών, ανακαινίσεις ξενοδοχείων κ.λπ.».
Αθήνα: Σύμφωνα με την Hapco για την περίοδο 2018 - 2020 προβλέπεται αύξηση 30% στην αγορά των διεθνών συνεδρίων.
Αυξημένος κατά 30% είναι ο αριθμός των προγραμματισμένων διεθνών συνεδρίων στη Αθήνα για το διάστημα 2018-2020 σε σύγκριση με την 5ετία 2012-2017, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της Hapco (Hellenic Association of Professional Congress Organizers), γεγονός που σύμφωνα με τους ίδιους σημαίνει ότι η πρωτεύουσα αλλάζει σελίδα στον συνεδριακό τουρισμό.
Η βελτίωση αποδίδεται στην επάνοδο της ηρεμίας και σταθερότητας στη χώρα, αλλά, όπως σημειώνει η πρόεδρος της Hapco Ειρήνη Τόλη, θα πρέπει να γίνουν πολλά ακόμη για να καταστεί η χώρα μας σημαντικός συνεδριακός προορισμός. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ICAA Rankings, η Ελλάδα το 2017 σε σύγκριση με το 2016 έχασε έξι θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη και βρέθηκε στην 31η με 144 διεθνή συνέδρια, έναντι 168 συνεδρίων έναν χρόνο πριν, ενώ πανευρωπαϊκά βρέθηκε στη 19η θέση από τη 15η που ήταν το 2016.
Επίσης η Αθήνα με 76 διεθνή συνέδρια βρέθηκε στην 26 θέση από την 25η (79 συνέδρια) ένα χρόνο πριν και πανευρωπαϊκά έχασε επίσης μία θέση, από τη 17η στη 18η.
Πάντως, όπως διευκρινίζει η πρόεδρος της Hapco, τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τις εταιρείες-μέλη της ICAA και ενδέχεται να υπάρχουν κάποιες διαφοροποιήσεις. Σε κάθε περίπτωση όμως για την επόμενη τριετία η συνεδριακή εικόνα τη Αθήνας έχει αλλάξει, όπως ανέφερε η γενική γραμματέας της Οργάνωσης Σίσσυ Λιγνού, επικαλούμενη τα συνέδρια που έχουν κλείσει τα περισσότερα από τα 100 μέλη της Hapco και μεταξύ αυτών και το Μέγαρο Μουσικής, στο οποίο πραγματοποιείται ένα πολύ σημαντικό μέρος των μεγάλων διεθνών συνεδρίων.
Ήδη για το 2019 έχει προγραμματισθεί να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα το παγκόσμιο συνέδριο Βιβλιοθηκονομίας, ενώ διεκδικούνται με αξιώσεις και άλλα ιδιαίτερα ενδιαφέροντα και μεγάλα συνέδρια. Όσο η ηρεμία και η σταθερότητα θα παραμένει, η χώρα θα κερδίζει έδαφος, συμπλήρωσε.
Μάλιστα υπογράμμισε ότι τα συνέδρια που πραγματοποιούνται στην Αθήνα συνήθως έχουν ρεκόρ συμμετοχών. Η κ. Τόλη τόνισε ακόμη ότι ο συνεδριακός τουρισμός μόνο οφέλη έχει για την ελληνική οικονομία, καθώς για την πραγματοποίηση ενός συνεδρίου εμπλέκονται πάνω από 50 επαγγέλματα, ενώ επίσης έχει υπολογιστεί ότι κάθε σύνεδρος που επισκέπτεται τη χώρα μας ξοδεύει μέχρι και 70% περισσότερα από τον μέσο τουρίστα. Ένα ακόμη πλεονέκτημα των συνεδρίων που πρέπει να τονισθεί είναι ότι συμβάλλουν στη μείωση της εποχικότητάς. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι ένα συνέδριο 3.000 ατόμων μπορεί να κάνει άμεσο τζίρο πάνω από 1 εκατ. ευρώ.
Αγκάθι οι τιμές στα ξενοδοχεία
Ωστόσο, ενώ η χώρα αρχίζει να καλύπτει το χαμένο έδαφος στον συνεδριακό τουρισμό, οι εκπρόσωποι της Hapco κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου προς τα ξενοδοχεία, σημειώνοντας ότι η άνοδος της ζήτησης κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη λόγω της αύξησης του τουριστικού ρεύματος έχει σπρώξει τις τιμές των δωματίων προς τα επάνω, με αποτέλεσμα οι δυο πόλεις να χάνουν σε ανταγωνιστικότητα σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.
Επίσης, βέβαια, εξακολουθούν να ισχύουν τα «πάγια» προβλήματα του κλάδου, όπως η έλλειψη ενός μεγάλου συνεδριακού κέντρου στη Αθήνα, η μη ύπαρξη ενός μητρώου εταιρειών οργάνωσης συνεδρίων, η ελλιπής στήριξη από την πολιτεία κ.λπ.
Από τη στενωπό της οικονομικής κρίσης που συνεχίζει να δοκιμάζει τις αντοχές της ελληνικής αγοράς προσπαθεί να εξέλθει η αγορά των ηλεκτρονικών και ηλεκτρικών ειδών και φαίνεται πως βρίσκεται σε καλό δρόμο, όπως δείχνουν τα προσωρινά στοιχεία της εταιρείας καταναλωτικών μετρήσεων GFK για το πρώτο πεντάμηνο του έτους.
Στο +6,8% η αξία πωλήσεων
Ειδικότερα, η αξία των πωλήσεων του κλάδου στο πρώτο πεντάμηνο του 2018 διαμορφώθηκε στο +6,8% έναντι -2,3% κατά το περσινό αντίστοιχο διάστημα. Αναφορικά με τον αριθμό των πωλήσεων τεμαχίων, αυτός παρέμεινε σταθερός έναντι -4,9% πέρυσι.
Ο ανταγωνισμός για τον τίτλο του «πρωταθλητή» στην τεχνητή νοημοσύνη έχει φουντώσει τα τελευταία χρόνια και παρόλο που οι δύο κορυφαίες οικονομίες του πλανήτη, ΗΠΑ και Κίνα έχουν προβάδισμα, ο ανταγωνισμός από αναδυόμενους παίχτες είναι μεγάλος, όπως προκύπτει από έρευνα της Ernst & Young (EY).
Σύμφωνα με δημοσκόπηση της ΕΥ μεταξύ 126 επαγγελματιών στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (Artificial Intelligence – AI), το 40% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι ΗΠΑ εξακολουθούν να προηγούνται στον αγώνα για την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης, με την Κίνα να ακολουθεί (32%). Ωστόσο, καθώς η πρόσβαση στα δεδομένα γίνεται όλο και πιο εύκολη και οι κυβερνήσεις διεθνώς αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο στις επενδύσεις στην καινοτομία, οι ανταγωνιστές πληθαίνουν.
Η τεχνητή νοημοσύνη θα μετασχηματίσει τις επιχειρήσεις το 2018
Ενώ τεχνολογίες, όπως το blockchain, θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται, η τεχνητή νοημοσύνη θα βρεθεί στο επίκεντρο των μετασχηματιστικών τεχνολογιών για τις επιχειρήσεις φέτος. Το 39% των επαγγελματιών τεχνητής νοημοσύνης που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση της ΕΥ πιστεύει ότι η μηχανική μάθηση (machine learning) θα σημειώσει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη μεταξύ των καινοτόμων τεχνολογιών το 2018. Καθώς οι επικεφαλής των επιχειρήσεων συνεργάζονται όλο και πιο στενά με τους τεχνολόγους για να πετύχουν την πλήρη ενσωμάτωση στην αλυσίδα αξίας τους, επιχειρήσεις σε κλάδους, όπως οι αερομεταφορές και ο τουρισμός, θα αξιοποιούν όλο και περισσότερο τα δεδομένα και την τεχνητή νοημοσύνη για να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών τους.
Η ποικιλομορφία των Δ.Σ. ως παράγοντας ώθησης
Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, πολλά ανώτερα στελέχη στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης θεωρούν ότι τα βασικότερα εμπόδια στην υιοθέτηση της τεχνολογίας αυτής είναι η αποδοχή της από τα ενδιαφερόμενα μέρη (43%) και η έλλειψη δεξιοτήτων τεχνητής νοημοσύνης (57%). Συνεπώς, οι διευθύνοντες σύμβουλοι και τα διοικητικά συμβούλια θα χρειαστεί να λάβουν μακροπρόθεσμα μέτρα για να αναμορφώσουν την υπάρχουσα νοοτροπία, προκειμένου να προσελκύσουν ανθρώπινο δυναμικό με τις απαραίτητες δεξιότητες και να παραμείνουν καινοτόμοι.
Προκειμένου τα διοικητικά συμβούλια και οι διευθυντικές ομάδες να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεών τους στην εποχή του δραστικού μετασχηματισμού, θα πρέπει να επανεξετάσουν τη σύνθεσή τους και να ενσωματώσουν διαφορετικές αντιλήψεις. Σύμφωνα με το EY Center for Board Matters, το 82% των επενδυτών πιστεύει ότι η σύνθεση θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα των διοικητικών συμβουλίων.
Η τοποθέτηση στα διοικητικά συμβούλια ατόμων με διαφορετικά χαρακτηριστικά και αντιλήψεις θα ενισχύσει την αναγνώριση και κατανόηση ζητημάτων, καθώς και τις ικανότητες επίλυσης προβλημάτων, αποτρέποντας τα φαινόμενα “group think”, δηλαδή της τάσης επικράτησης ενός ομοιόμορφου, κοινού τρόπου σκέψης.
Ο κ. Ηλίας Βυζάς, Εταίρος στο τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της ΕΥ Ελλάδος, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης της ΕΥ, δηλώνει: «Η τεχνητή νοημοσύνη, η οποία πλέον απασχολεί πολλές επιχειρήσεις παγκοσμίως, ήδη σταδιακά μπαίνει στην ατζέντα και των ελληνικών επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις στη χώρα μας πρέπει να επιταχύνουν τον πειραματισμό και τις επενδύσεις σε αυτήν την τεχνολογία, προκειμένου να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης στο έπακρο και να παραμείνουν ανταγωνιστικές».
Η EY ανακοινώνει την ίδρυση Παγκοσμίου Κέντρου Καινοτομίας
Για να συμβάλει στην αντιμετώπιση της αυξανόμενης ανάγκης των επιχειρήσεων να αξιοποιήσουν τις νέες, μετασχηματιστικές τεχνολογίες, η EY παρουσίασε το Παγκόσμιο Κέντρο Καινοτομίας στο Palo Alto της Καλιφόρνια. Οι νέες εγκαταστάσεις 580 τετραγωνικών μέτρων θα φιλοξενήσουν την Παγκόσμια Ομάδα Καινοτομίας της ΕΥ (EY Global Innovation Team). Το Παγκόσμιο Κέντρο Καινοτομίας της EY θέτει τις βάσεις για τη συνεργασία μεταξύ τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας σε ένα περιβάλλον εργασίας που ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα, τον πειραματισμό και την καινοτομία.
Νέα σειρά ερευνών σε επιχειρήσεις, σε περισσότερες από 40 χώρες ανά τον κόσμο, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, ξεκινούν η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD), η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒΕ) και ο Όμιλος της Παγκόσμιας Τράπεζας (WBG). Στόχος είναι οι επιχειρήσεις του ιδιωτικού τομέα να εκφράσουν την γνώμη τους σχετικά με την κατάσταση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος σε καθεμία από τις συμμετέχουσες χώρες.
Τα αποτελέσματα της έρευνας θα χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση των ευκαιριών και των περιορισμών στην ανάπτυξη του ιδιωτικού τομέα. Σε κάθε χώρα η έρευνα θα διεξαχθεί μέσω συνεντεύξεων με ιδιωτικές επιχειρήσεις στον τομέα της μεταποίησης και των υπηρεσιών.
Στην Ελλάδα για τη διεξαγωγή της συλλογής δεδομένων έχει επιλεγεί η Kάπα Research, η οποία και θα αρχίσει συνεντεύξεις με τυχαία επιλεγμένες επιχειρήσεις το Σεπτέμβριο του 2018. Οι εργασίες θα συνεχιστούν έως τον Μάρτιο του 2019 και τα προκαταρκτικά αποτελέσματα της έρευνας αναμένονται κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2019.
Τα ευρήματα από την έρευνα για τις επιχειρήσεις, μαζί με πρόσθετες πληροφορίες από παρόμοιες έρευνες σε άλλες συμμετέχουσες χώρες, θα αποτελέσουν τη βάση για αναλυτικές εργασίες με τεκμηριωμένα στοιχεία που θα μπορούσαν να συμβάλουν στην προώθηση των επενδύσεων, της παραγωγικότητας και της οικονομικής ανάπτυξης στις χώρες αυτές.
Τι θα εξετάζει η έρευνα
Σημειώνεται ότι η έρευνα είναι παρόμοια με άλλες επιχειρηματικές έρευνες της Παγκόσμιας Τράπεζας που διεξάγονται σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιώντας συγκεκριμένη μεθοδολογία.
Τα θέματα που περιλαμβάνονται στο ερωτηματολόγιο - όπως η παραγωγικότητα, η υιοθέτηση της τεχνολογίας και της καινοτομίας, ο ανταγωνισμός, η εξειδίκευση του εργατικού δυναμικού, η παραοικονομία, η πρόσβαση στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, η υποδομή και ο αντίκτυπος των κυβερνητικών κανονισμών - θα είναι συγκρίσιμα σε παγκόσμια κλίμακα. Η έρευνα θα περιλαμβάνει επίσης μια ενότητα για την «πράσινη οικονομία».
Αρνητικά τα εξαμηνιαία αποτελέσματα - Ελπίδες στην επόμενη χρονιά και στη διετή έκθεση της Αθήνας.
Στο 2019 εναποθέτει τις ελπίδες του για καλύτερες επιδόσεις ο κλάδος των φωτογραφικών ειδών. Η εκτίμηση για μία αποδοτική χρονιά σε σύγκριση με τα αρνητικά εξαμηνιαία αποτελέσματα του 2018 για τον κλάδο βασίζεται στην κινητικότητα που αναμένεται να παρουσιάσουν τα προϊόντα του κλάδου και λόγω της διοργάνωσης μίας εκ των μεγαλύτερων εκθέσεων που θα φιλοξενηθεί στην Αθήνα και παραδοσιακά αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός, μιας και επαναλαμβάνεται κάθε δύο χρόνια. Σύμφωνα με τους αναλυτές της GFK, ο κλάδος των φωτογραφικών ειδών κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης εμφάνισε έντονα πτωτική πορεία.
Έπειτα από πέντε συνεχή χρόνια διψήφιου ποσοστού μείωσης πωλήσεων, το 2017 ήταν μια θετική χρονιά για την αγορά σημειώνοντας αύξηση πωλήσεων κατά 2,6%. Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της GFK, o κλάδος τo 2017 σημείωσε πωλήσεις ύψους 31 εκατ. ευρώ, με μόνη αρνητική εξαίρεση το τελευταίο τρίμηνο της περσινής χρήσης οπότε και κατέγραψε μείωση πωλήσεων κατά 0,6%.
Διατηρεί σταθερή την ανοδική πορεία εσόδων ο κλάδος της οργανωμένης λιανικής τροφίμων, με την αξία των πωλήσεων να εμφανίζει στο οκτάμηνο αύξηση 3,4%, ενώ οι εκτιμήσεις της αγοράς για την πορεία του τρίτου τετραμήνου του έτους μιλούν για περαιτέρω βελτίωση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, τα οποία αφορούν τις πωλήσεις στον κλάδο των σούπερ μάρκετ στην ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη, ο όγκος πωλήσεων κατά την περίοδο Ιανουάριος - Αύγουστος αυξήθηκε κατά 3,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, με την τιμή ανά μονάδα όγκου, ελέω των εκτεταμένων προσφορών, να καταγράφει οριακή μείωση 0,3%.
Τα αποτελέσματα μελέτης καταδεικνύουν ότι μόνο οι μισές εταιρείες επιτυγχάνουν τους στόχους μετασχηματισμού λειτουργιών.
Με τρεις στις τέσσερις εταιρείες να δηλώνουν ότι έχουν ήδη αρχίσει να αυτοματοποιούν διαδικασίες ή σχεδιάζουν να το πράξουν εντός του επόμενου έτους, καταδεικνύεται ότι η αυτοματοποίηση έχει μπει στην ατζέντα των επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο μετασχηματίζοντας μια πληθώρα επιχειρηματικών λειτουργιών και επηρεάζοντας δυναμικά το ανθρώπινο δυναμικό - ωστόσο, σύμφωνα με έκθεση της McKinsey, σχεδόν οι μισές επιτυγχάνουν τους στόχους τους.
Η επιτυχία συνδέεται με μια σειρά παραγόντων, από τη στρατηγική μέχρι την ικανότητα στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού. Εξάλλου, η αυτοματοποίηση, ως γνωστόν, απειλεί εκατοντάδες εκατομμύρια θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο -αν και ταυτόχρονα υπόσχεται τη δημιουργία νέων- με τον μέσο εργαζόμενο στην Ελλάδα να έχει πιθανότητα 57% να δει τη θέση εργασίας του να επηρεάζεται από την αυτοματοποίηση και τις μηχανές. Πρόκειται για ένα από τα υψηλότερα ποσοστά μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ, όπου σχεδόν μία στις δύο θέσεις εργασίας (48%) έχει πιθανότητα να αυτοματοποιηθεί σε κάποιο βαθμό στα επόμενα 10-20 χρόνια, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Οργανισμού.
Επίσης, σύμφωνα με την έρευνα μετασχηματισμού του ανθρώπινου δυναμικού της KPMG, το 50% των στελεχών θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές στην επιχείρηση και η αυτοματοποίηση των διαδικασιών θα έχει αξιοσημείωτη επίδραση στο μοντέλο λειτουργίας του ανθρώπινου δυναμικού. Οι κορυφαίοι τομείς εστίασης για προγράμματα αυτοματισμού στο HR είναι η διαχείριση ταλέντων (61%) και η απόκτηση ταλέντου (57%). Στα αναμενόμενα οφέλη από τις επενδύσεις σε τεχνολογίες αυτοματισμού εντάσσονται οι βελτιωμένες επιδόσεις (56%) και η απελευθέρωση πόρων ή προσωπικού για την εκτέλεση εργασιών στρατηγικής σημασίας (54%). Από την άλλη πλευρά, ως βασικές προκλήσεις αναδεικνύονται θέματα κόστους και χρηματοδότησης (47%).
Καθώς οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη, τη ρομποτική, τη μηχανική μάθηση και τις άλλες καινοτόμες τεχνολογίες προτρέπουν τις επιχειρήσεις να επαναπροσδιορίσουν τις διαδικασίες τους, οι αλλαγές που επιφέρει η αυτοματοποίηση στην αγορά εργασίας προσφέρει μια σημαντική ευκαιρία βελτίωσης της απόδοσης και της αποτελεσματικότητας - υπό προϋποθέσεις.
Οι αναλυτές της McKinsey οδηγήθηκαν σε έξι πρακτικές που υποστηρίζουν μια επιτυχημένη προσπάθεια αυτοματοποίησης: αναβάθμιση της αυτοματοποίησης σε στρατηγική προτεραιότητα, συστηματική ανάπτυξη των τεχνολογιών στις επιχειρηματικές λειτουργίες, αποκέντρωση της διακυβέρνησης έργων αυτοματισμού, διασφάλιση της συμμετοχής του τμήματος πληροφορικής στις διαδικασίες, διαχείριση του κόστους και των πλεονεκτημάτων του αυτοματισμού και τέλος προτεραιοποίηση της διαχείρισης του εργατικού δυναμικού.
Πρόκειται για άλλη μία μελέτη που επιβεβαιώνει ότι η αυτοματοποίηση είναι παγκόσμια τάση, σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές και σε όλους τους κλάδους της βιομηχανίας. Στην πλειοψηφία τους οι συμμετέχοντες (57%) λένε ότι οι εταιρείες τους δοκιμάζουν την αυτοματοποίηση διαδικασιών σε μία ή περισσότερες επιχειρηματικές μονάδες ή λειτουργίες. Σε ποσοστό 38% λένε ότι οι εταιρείες στις οποίες εργάζονται δεν έχουν αρχίσει να αυτοματοποιούν τις επιχειρηματικές διαδικασίες, αλλά σχεδόν οι μισοί από αυτούς λένε ότι σχεδιάζουν να το κάνουν εντός του επόμενου έτους.
Παρακολουθώντας τα αποτελέσματα της έρευνας σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές διαπιστώνεται ότι οι ερωτηθέντες σε αναπτυσσόμενες αγορές είναι εξίσου πιθανό να παρουσιάσουν δραστηριότητες αυτοματοποίησης με τους συναδέλφους τους σε ανεπτυγμένες οικονομίες.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η βιομηχανία υψηλής τεχνολογίας και οι τηλεπικοινωνίες αποτελούν οδηγούς στην πορεία για την αυτοματοποίηση. Τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων στους εν λόγω κλάδους δηλώνουν ότι έχουν θέσει σε εφαρμογή τουλάχιστον μια πιλοτική διαδικασία αυτοματοποίησης σε μία ή περισσότερες επιχειρηματικές μονάδες ή λειτουργίες τους. Παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι όλοι οι κλάδοι έχουν ή αναμένουν να αναπτύξουν τεχνολογίες αυτοματισμού. Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν επίσης ότι οι μεγαλύτεροι οργανισμοί αποτελούν οδηγούς για μικρότερες επιχειρήσεις στην αυτοματοποίηση. Μεταξύ των ερωτηθέντων στις μεγάλες επιχειρήσεις το 40% λέει ότι οι εταιρείες χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση σε ολόκληρο τον οργανισμό ή έχουν πλήρως αυτοματοποιημένες διαδικασίες σε τουλάχιστον μία λειτουργία ή μια επιχειρηματική μονάδα. Σε μικρότερους οργανισμούς, μόνο το 25% λέει το ίδιο.
Οι παράγοντες επιτυχίας
Αν και η αυτοματοποίηση έχει μπει πια για τα καλά στην καθημερινότητα του επιχειρείν, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η επιτυχία δεν είναι με κανένα τρόπο εξασφαλισμένη. Σε όλες τις βιομηχανίες, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες μεγάλων εταιρειών λένε ότι οι οργανώσεις τους έχουν σημειώσει επιτυχία μέχρι σήμερα (δηλαδή, οι προσπάθειες αυτοματισμού τους ήταν επιτυχείς ή πολύ επιτυχείς). Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, οι οργανισμοί με επιτυχημένες προσπάθειες αυτοματοποίησης είναι πιο πιθανό από άλλους να έχουν ορίσει την αυτοματοποίηση ως στρατηγική προτεραιότητα. Επίσης, ενώ η επιτυχία της αυτοματοποίησης είναι εφικτή είτε μέσω της παραδοσιακής ανάπτυξης είτε μέσω πιο ευέλικτων μεθόδων, απαιτεί συστηματική προσέγγιση. Μόνο το 5% των ερωτηθέντων σε επιτυχημένες εταιρείες αναφέρει ότι οι μέθοδοι ήταν ad hoc, σε σύγκριση με το 19% των ομολόγων τους που δεν ανέφεραν επιτυχία. Επιπλέον, οι επιτυχημένοι οργανισμοί εφαρμόζουν διαφορετικές τεχνολογίες αυτοματισμού από αυτές που υιοθετούν οι άλλοι οργανισμοί. Ένας άλλος καταλύτης επιτυχίας ενός σχεδίου αυτοματισμού, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, είναι ο τρόπος με τον οποίο οργανώνονται τα προγράμματα. Οι ερωτώμενοι σε επιτυχημένους οργανισμούς έχουν περισσότερες πιθανότητες από τους συναδέλφους τους να δηλώσουν ότι οι επιχειρησιακές τους μονάδες είναι υπεύθυνες για την παροχή αυτοματοποιημένων διαδικασιών, με ή χωρίς υποστήριξη από μια κεντρική ομάδα. Αντιθέτως, οι ερωτηθέντες σε λιγότερο επιτυχημένες οργανώσεις είναι περισσότερο από δύο φορές πιο πιθανό από αυτούς σε επιτυχημένες εταιρείες να πουν ότι μια κεντρική ομάδα είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για την προώθηση του αυτοματισμού σε ολόκληρο τον οργανισμό.
Η επιτυχία των προγραμμάτων αυτοματισμού βασίζεται επίσης στην έγκαιρη εμπλοκή του ΙΤ, σύμφωνα με τους ερωτηθέντες από οργανισμούς με επιτυχημένες προσπάθειες. Οι ομάδες τεχνολογίας των οργανισμών αυτών έχουν περισσότερες πιθανότητες να έχουν αυτοματοποιήσει τις δικές τους διαδικασίες. Επιπλέον, πάνω από το 75% των ερωτηθέντων από επιτυχημένους οργανισμούς λέει ότι οι υπεύθυνοι τεχνολογίας και πληροφορικής συμμετείχαν σε αρχικές συζητήσεις για έργα αυτοματισμού, σε σύγκριση με το 58% όλων των άλλων ερωτηθέντων. Οι επιτυχημένες και λιγότερο επιτυχημένες προσπάθειες αυτοματοποίησης διαφέρουν επίσης όσον αφορά την κατανόηση του συνολικού κόστους. Οι μισοί από τους ερωτηθέντες με επιτυχημένες προσπάθειες αυτοματοποίησης λένε ότι οι ηγέτες τους κατανοούν πολύ καλά τα θέματα αυτά, ενώ μόνο το 7% των συναδέλφων τους σε άλλες οργανώσεις λέει το ίδιο.
Οι μικρομεσαίοι
Επίσης, αξίζει να αναφερθεί ότι οι μικρότερες εταιρείες είναι λιγότερο πιθανό από τις μεγαλύτερες να αυτοματοποιήσουν τις διαδικασίες τους, αλλά το ποσοστό επιτυχίας τους είναι υψηλότερο. Τα ευρήματα από τις συγκεκριμένες εταιρείες δείχνουν ότι υπάρχουν αρκετοί καταλύτες για την επιτυχία ανεξάρτητα από το μέγεθος της εταιρείας. Όπως και με τις μεγάλες επιχειρήσεις, η συμμετοχή του ΙΤ στις προσπάθειες αυτοματοποίησης των μικρών εταιρειών είναι μεγαλύτερη στις επιτυχημένες εταιρείες. Περισσότερο από το 80% των ερωτηθέντων σε επιτυχημένες μικρές εταιρείες αναφέρει ότι οι λειτουργίες του στον τομέα της πληροφορικής είχαν εμπλακεί στην αρχική φάση συζήτησης σχεδιασμού έργων αυτοματισμού, σε σύγκριση με τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων σε άλλες μικρές επιχειρήσεις. Και το 64% των ερωτηθέντων από επιτυχημένες μικρές εταιρείες αναφέρει την αυτοματοποίηση τουλάχιστον μιας επιχειρηματικής διαδικασίας στον τομέα της πληροφορικής, σε σύγκριση με το 41% των συναδέλφων τους.
Έλλειμμα δεξιοτήτων
Μεταξύ όλων των μεγάλων οργανισμών που ανέφεραν ότι ακολουθούν αυτοματοποίηση, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων από τη McKinsey προβλέπει ότι οι επιχειρήσεις τους θα αντιμετωπίσουν μελλοντικά κενά στις δεξιότητες που σχετίζονται με την αυτοματοποίηση. Μόνο το 8% πιστεύει ότι δεν θα υπάρξουν κενά. Κι ενώ οι περισσότεροι ερωτηθέντες λένε ότι η αντιμετώπιση πιθανών κενών δεξιοτήτων που σχετίζονται με την αυτοματοποίηση είναι πρώτη προτεραιότητα για τις εταιρείες τους, οι ερωτηθέντες σε επιτυχημένους οργανισμούς είναι περισσότερο από τρεις φορές πιο πιθανό από τους άλλους να θεωρούν την προσπάθεια μια πρώτη προτεραιότητα.
Επιπλέον, οι οργανισμοί με επιτυχημένες προσπάθειες αυτοματοποίησης είναι πιο πιθανό από τους άλλους να αναφέρουν ανησυχίες για την απόκτηση ταλέντων. Είναι επίσης πέντε φορές πιο πιθανό (40%, σε σύγκριση με το 8%) να πουν ότι η απόκτηση εργαζομένων με τις κατάλληλες δεξιότητες θα είναι η σημαντικότερη πρόκληση που σχετίζεται με την αυτοματοποίηση των εταιρειών τους τα επόμενα τρία χρόνια.
Τα σχέδιά της να επενδύσει 1 δισ. δολάρια σε λύσεις νέας τεχνολογίας, υπηρεσίες πελατών, καινοτομία, αλλά και σε όλο το οικοσύστημά της, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, ανακοίνωσε η ΕΥ. Πρόκειται για μία κίνηση, που όπως επισημαίνει, έχει ως στόχο να ανταποκριθεί στα νέα δεδομένα και στην παροχή καινοτόμων λύσεων, με βάση τις τελευταίες τεχνολογίες που μετασχηματίζουν δραστικά το επιχειρηματικό περιβάλλον.
Οι επενδύσεις αυτές έρχονται να προστεθούν στο υφιστάμενο, σημαντικό, ετήσιο πρόγραμμα επενδύσεων στην τεχνολογία. Η επένδυση θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία νέων υπηρεσιών και λύσεων με βάση την τεχνολογία, σε τομείς όπως οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, ο κυβερνοχώρος, η διαχείριση κινδύνων, οι υπηρεσίες διαχείρισης, οι υπηρεσίες λογισμικού, καθώς και οι ψηφιακές φορολογικές και ελεγκτικές υπηρεσίες.
«Η ΕΥ πρωτοπορεί στις δραστικά μετασχηματιστικές αλλαγές της σημερινής εποχής, επενδύοντας διαρκώς τόσο στην ψηφιακή, τεχνολογία, όσο και στο ανθρώπινο δυναμικό. Τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο, όσο και στη χώρα μας, η ΕΥ εξασφαλίζει στους πελάτες της τις λύσεις και τις δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να αντιμετωπίσουν δυναμικά τις προκλήσεις που έρχονται, να αναπτυχθούν και να ξεχωρίσουν. Το νέο επενδυτικό μας πρόγραμμα, αλλά και η διαρκής ένταξη νέων ταλέντων στο ανθρώπινο δυναμικό μας, επιβεβαιώνουν την πρόθεση της ΕΥ να εδραιωθεί ως η κορυφαία εταιρεία στον κλάδο της ψηφιακής τεχνολογίας». σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥ Ελλάδος,Παναγιώτης Παπάζογλου.