Αποτελεί φαινόμενο της εποχής στο χώρο των επιχειρήσεων, αλλά για ποιο λόγο ιεραρχείτε τόσο ψηλά;
EpixeirimatikaNea.gr
Δίχως την παραμικρή αμφιβολία το Digital Marketing αποτελεί μία εξέλιξη του τρόπου Marketing έτσι όπως τον γνωρίζαμε μέχρι το πρόσφατο παρελθόν. Ουσιαστικά δεν έχουν αλλάξει πολλά σε σχέση με το σκεπτικό, αλλά έχουν διαφοροποιηθεί εκ θεμελίων τα μέσα τα οποία οι μαρκετίστες χρησιμοποιούν κατά τη διαδικασία προώθησης και ανάδειξης ενός προιόντος ή μίας υπηρεσίας.
Στο ξεκίνημα της ανάδειξης του ως φαινόμενο στο τομέα των επιχειρήσεων, αφορούσε κυρίως τα μεγάλα brands που είχαν τους ανθρώπους εκείνους που ήταν κοντά στις εξελίξεις και στις καινοτομίες. Χρόνο με το χρόνο όμως άρχισε –εξαιτίας της αποτελεσματικότητας του- να αγγίζει και τις πιο μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα πλέον να αποτελεί πάγια τακτική για κάθε επιχειρηματία που επιδιώκει την ανάδειξη του προιόντος του.
Ένας από τους κύριους λόγους που πλέον το Digital Marketing αντιμετωπίζεται ως το μεγαλύτερο όπλο για κάθε επιχείρηση, είναι το γεγονός πως έδωσε στις πιο μικρές επιχειρήσεις την δυνατότητα να γίνουν μεγάλες.
Επενδύοντας στο χώρο του διαδικτύου, μία νεοσύστατη επιχείρηση μπορεί –μέσω της κατάλληλης στρατηγικής φυσικά- να γίνει ευρέως γνωστή στο απαραίτητα στοχευόμενο κοινό και να διαφημίσει οπουδήποτε το προιόν ή την υπηρεσία της.
Ακολούθως, σύμφωνα με όσα μεταδίδουν όσοι ασχολούνται ενεργά με το Digital Marketing, μεγάλο ρόλο στην ανάδειξη του έχει διαδραματίσει η εξοικείωση του κόσμου με τα gadgets. Οι περισσότεροι πλέον αφιερώνουν τεράστιο χρόνο μπροστά από ένα smartphone ή ένα tablet. Αυτό σημαίνει πως η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών αποτελεί εν δυνάμει δέκτες των μηνυμάτων του Digital Marketing.
Παράλληλα, ένας άλλος παράγοντας που έχει ενισχύσει ιδιαίτερα το ρόλο του Digital Marketing σήμερα αποτελεί η παραχώρηση δεδομένων. Ο περισσότερος κόσμος, παραχωρώντας τα στοιχεία του ακόμα και για μία απλή διαδικασία, παραχωρεί συγχρόνως και μία διεύθυνση e-mail. Στη περίπτωση αυτή οι εταιρίες χρησιμοποιούν τα δεδομένα αυτά, έχοντας δικό τους target group ώστε μέσω newsletters να ενημερώνουν το αγοραστικό κοινό –το οποίο γνωρίζουν πως ενδιαφέρεται για προιόντα της δικής τους κατηγορίας- για κάποια νέα προσφορά που ενδέχεται να τους ενδιαφέρει.
Για το τέλος, αφήσαμε ίσως τον βασικότερο λόγο που το Digital Marketing υπάρχει στη ζωή μας, και δεν είναι άλλος από τα Social Media. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν χτίσει διαδικτυακές κοινότητες ανθρώπων. Η διαφήμιση ενός προιόντος ή μίας υπηρεσίας στα Social Media αποτελεί κερδοφόρα για δύο πολύ βασικούς λόγους: πρώτον, διότι η διαφήμιση εκεί είναι πολύ φθηνότερη σε σχέση με την αντίστοιχη διαφήμιση σε άλλα ΜΜΕ, πιο παραδοσιακού χαρακτήρα, και δεύτερον, επειδή τα Social Media έχουν πλέον τη μεγαλύτερη επισκεψημότητα σε σχέση με τα άλλα μέσα. Αυτό αυτομάτως σημαίνει πως οι επιχειρήσεις θα εμβαθύνουν να επενδύσουν το Marketing τους εκεί όπου έχουν τις περισσότερες πιθανότητες να εισπράξουν τις περισσότερες προβολές.