Η δημιουργία υδατοδρομίων αποτελεί ένα από τα θέματα που έχει καλά υπογραμμισμένο η κυβέρνηση στην ατζέντα με τις επενδύσεις. Πόσο εφικτό είναι συμβεί κάτι τέτοιο, πόσο θα κοστίσει και πόσο εύκολο είναι γίνει πράξη πριν το 2020;
Οι εταιρίες που καραδοκούν για μία τέτοια επένδυση είναι κυρίως δύο: η εταιρία Ελληνικά Υδρατοδρόμια και Hellenic Seaplanes. Φυσικά, έχοντας ήδη μιλήσει με κυβερνητικά στελέχη, έχουν ξεκαθαρίσει πως για να γίνει πράξη μια τέτοια επένδυση πρέπει να αλλάξει πάραυτα το νομοθετικό πλαίσιο που ‘’τρέχει’’ αυτή τη στιγμή σχετικά με τα υδροπλάνα, και το οποίο υπέγραψε ο πρώην Υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης.
Το συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο εμποδίζει ιδιαίτερα την ίδρυση και αδειοδότηση ενός υδατοδρομίου, ενώ παράλληλα δεν ευνοεί την ανάπτυξη απαραίτητων εγκαταστάσεων σε λιμάνια όπως αυτό του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης.
Γενικότερα οι πρακτικές της προηγούμενης κυβέρνησης επί του θέματος κρίθηκαν ελλιπέστατες. Εκτός των άλλων, οι επενδυτές αισθάνθηκαν αρκετές φορές ως αντικείμενο χλευασμού, καθώς άκουγαν τον Χρ. Σπίρτζη να μιλά για εθνικό στρατηγικό σχέδιο υδατοδρομίων, την ίδια ώρα που ο ίδιος και άλλοι υπουργοί έπρατταν ότι περνά από το χέρι τους ώστε να μη γίνει πράξη κάτι τέτοιο.
Έτσι, το σημερινό Υπουργείο Υποδομών έχει ήδη ξεκινήσει να δρομολογεί μέτρα ώστε να γίνει πράξη κάθε απαραίτητη αλλαγή έως το τέλος του τρέχοντος μήνα. Στόχος είναι το νομοθετικό πλαίσιο που θα σχηματιστεί να τεθεί προς συζήτηση τον Σεπτέμβριο στην Βουλή, ώστε να επικυρωθεί και επίσημα μέσα στον Σεπτέμβριο που έρχεται.
Στόχος της κυβέρνησης είναι η εγκατάσταση υδατοδρομίων όπου είναι απαραίτητο. Προφανώς και αποτελεί αυτονόητη η δημιουργία εγκαταστάσεων σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, αλλά παράλληλα και σε ιδιωτικές μαρίνες και τουριστικά συγκροτήματα. Το αισιόδοξο σενάριο στο οποίο βασίζεται αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση αφορά ένα πιλοτικό δίκτυο υδροπλάνων, έτοιμο και κατασκευασμένο έως το καλοκαίρι του 2020.
Πριν περίπου 20 μέρες, το ζήτημα των υδροπλάνων έφερε στο ίδιο τραπέζι τέσσερις υπουργούς της κυβέρνησης. Στη διϋπουργική σύσκεψη για τα υδατοδρόμια, που πραγματοποιήθηκε στις 5/8 στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, συμμετείχαν οι υπουργοί Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης και οι υφυπουργοί Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης και Μεταφορών και Υποδομών, Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Όπως αναφέραμε και πριν, υπάρχουν δύο εταιρίες έτοιμες για την επένδυση. Η εταιρία Ελληνικά Υδατοδρόμια, έχει σε στάση αναμονής σχεδόν 35 υδατοδρόμια που αναμένουν αδειοδότηση, ενώ ήδη έχει πάρει άδεια για τη περιοχή της Κέρκυρας και της Πάτρας.
Σε ότι αφορά την Hellenic Seaplanes, έχει ξεκινήσει ήδη τη διαδικασία για 28 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα, έχοντας στο ‘’πορτοφόλι’’ της και Κινέζους επενδυτές. Στόχος μάλιστα είναι η δημιουργία ενός μητροπολιτικού υδατοδρομίου στη περιοχή της Ελευσίνας.
Epixeirimatika Nea Team