Τα πλάνα του Μαξίμου για την αξιοποίηση των λιμανιών της χώρας!
EpixeirimatikaNea.gr | 27/01/20 - 13.58
Αντιμετωπίζεται από το κυβερνητικό επιτελείο ως ένα ζήτημα μείζονος σημασίας. Ο λόγος προφανής, καθώς η Ελλάδα αποτελώντας μία χώρα που γεωγραφικά είναι συνυφασμένη με την ναυτιλία, εξαρτάται πλήρως σε ότι αφορά την οικονομία της από το μέλλον και τη πορεία των λιμανιών που διαθέτει.
Ο λόγος που τα ελληνικά λιμάνια διαδραματίζουν ρόλο καθοριστικότατο, είναι διττός. Σε πρώτο βαθμό σχετίζονται άμεσα με το εμπόριο και την επιχειρηματικότητα. Ακολούθως η επιτυχία τους και ο ανέσεις που προσφέρουν εξαρτούν σε τεράστιο βαθμό το τουριστικό μέλλον της χώρας.
Για όλος αυτούς τους λόγους στο Μαξίμου από το ξεκίνημα κιόλας της κυβερνητικής τους θητείας έχουν προσπαθήσει να καταγράψουν ένα ουσιαστικό πλάνο το οποίο να δίνει άμεσες λύσεις στα βασικά ζητήματα που έως τώρα αντιμετωπίζουν τα λιμάνια της χώρας.
Άλλωστε ο ίδιος ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Ιωάννης Πλακιωτάκης έχει χαρακτηρίσει τα ελληνικά λιμάνια ως ‘’κομβικής σημασίας’’ παράγοντες της ελληνικής οικονομίας εξαιτίας της γεωγραφικής τοποθεσίας που έχουν, μιας και όντως ενώνουν τρεις διαφορετικές ηπείρους: Ευρώπη, Ασία και Αφρική.
Επομένως η ανάπτυξη τους και η ενίσχυση τους θα επιφέρει άμεσα αποτελέσματα είτε στην εκάστοτε τοπική οικονομία, πόσο δε μάλλον στην εθνική.
Το πλάνο που έως τώρα έχει η κυβέρνηση είναι η καταγραφή και εφαρμογή διαφορετικών master plan για κάθε λιμάνι. Ο λόγος που θα καταγραφούν διαφορετικοί σχεδιασμοί αφορά τις διαφορετικές ανάγκες ανά περιοχή όπως επίσης και την γεωγραφική τοποθεσία.
Για τον λόγο αυτό η κυβέρνηση έχει ως άμεσο στόχο την συνεννόηση με τους τοπικούς φορείς ώστε να αρχίσουν πάραυτα οι συζητήσεις για κάθε λιμάνι ξεχωριστά. Προς το παρόν, όπως είναι φυσιολογικό, τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης τραβούν τα περισσότερα φώτα.
Αναφορικά με τον Πειραιά στο Μαξίμου αισιοδοξούν ιδιαιτέρως καθώς γνωρίζουν καλά πως η Cosco διαθέτει καταγεγραμμένο πλάνο που στοχεύει στην ανάπτυξη είτε του εμπορικού μέρους, είτε του τουριστικού. Εκτός αυτού είναι έτοιμη να διαθέσει ένα ποσό που ξεπερνά τα 800 εκατομμύρια ευρώ, με κύριο μέλημα την ανάπτυξη του τεχνολογικού εξοπλισμού του λιμανιού, ώστε να γίνει περισσότερο προσφιλές σε κρουαζιερόπλοια και φορτηγά πλοία.
Σε σχέση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης υπάρχει κι εκεί αισιοδοξία, μιας και ο γνωστός επιχειρηματίας Ιβάν Σαββίδης έχει πολλάκις εκφράσει το ουσιαστικό του ενδιαφέρον για επιχειρηματικά σχέδια στην περιοχή. Στη κυβέρνηση εικάζουν πως το απαιτούμενο ποσό που χρειάζεται για την ανάπτυξη της συγκεκριμένης επένδυσης ανέρχεται περίπου στα 300 εκατομμύρια ευρώ.
Τέλος, ‘’πονοκέφαλος’’ αποτελεί για τη κυβέρνηση η περίπτωση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στα περίφημα 10 περιφερειακά λιμάνια. Η αξιοποίηση του έως τώρα βρίσκει εμπόδια εξαιτίας την αμυντικής συμφωνίας που έχουν συνάψει Ελλάδα και Ηνωμένες Πολιτείες, σύμφωνα με την οποία το συγκεκριμένο λιμάνι μπορεί να αξιοποιηθεί για τις ανάγκες των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων.